-
Το καλάθι αγορών είναι άδειο!
Γλυκά, μια διφορούμενη απόλαυση για τους περισσότερους: από την μία θέλουν να καταναλώνουν καθημερινά και από την άλλη νιώθουν τύψεις για τις συνέπειες που προκαλούν στην υγεία τους. Η αλήθεια, όμως, είναι διαφορετική. Όλοι έχουμε συνδέσει στο μυαλό μας τα γλυκά με κάτι αρνητικό, καθώς είναι ευρέως διαδεδομένο ότι βλάπτουν την υγεία μας και μας γεμίζουν με περιττά κιλά. Ωστόσο, είναι βασική αρχή στην επιστήμη της Διαιτολογίας ότι δεν υπάρχουν “καλά” και “κακά” τρόφιμα, αλλά σωστή και λανθασμένη διατροφή. Με άλλα λόγια, τα τρόφιμα δεν μπορούν να βλάψουν από μόνα τους, αλλά η διατροφή μας συνολικά είναι αυτή που βλάπτει ή ωφελεί την υγεία μας. Επίσης, το να απολαμβάνετε πού και πού τα αγαπημένα σας γλυκά όχι μόνο δεν είναι κακό για την υγεία αλλά αντίθετα την ωφελεί σε μεγάλο βαθμό.
-Ποια είναι η διατροφική αξία των γλυκών;
Τα γλυκά είναι πλούσια σε απλούς υδατάνθρακες, κυρίως ζάχαρη και λίπη. Είναι τροφές πλούσιες σε θερμιδική ενέργεια. Κάποια γλυκά, όπως η σοκολάτα, περιέχουν αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.
-Τα γλυκά ωφελούν την υγεία μας; Με ποιόν τρόπο;
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία γλυκών που μπορούμε να βρούμε. Κάποια γλυκά δίνουν άδειες θερμίδες και άλλα παρέχουν στον ανθρώπινο οργανισμό ευεξία.
Κατά κανόνα το γλυκό είναι απαραίτητο όταν χρειαζόμαστε άμεση ενέργεια, όταν δηλαδή έχουμε πάθει κάποια ήπια υπογλυκαιμία. Η απλή ζάχαρη που περιέχει απορροφάται και χρησιμοποιείται άμεσα από τον οργανισμό για να καλύψει τις ανάγκες του σε γλυκόζη (τη ζάχαρη του αίματος). Η κόπωση, λοιπόν, καταπολεμάται γρήγορα.
Επίσης, η σοκολάτα συγκεκριμένα, βοηθάει στην ψυχική υγεία του οργανισμού. Περιέχει τρυπτοφάνη, μία ουσία που μετατρέπεται σε σεροτονίνη στον οργανισμό με αποτέλεσμα να αυξάνει την αίσθηση της ευτυχίας. Φυσικά δεν πρέπει να το παρακάνουμε με κανένα γλυκό, όσo ευεργετικές ιδιότητες κι αν έχει.
-Με ποιόν τρόπο τα γλυκά βλάπτουν την υγεία μας; Τι ασθένειες μπορεί να προκαλέσουν;
Είναι δύσκολο να πούμε ότι τα γλυκά προκαλούν κάποια ή κάποιες ασθένειες, αλλά σίγουρα «στρώνουν το έδαφος» για να εκδηλωθούν. Οι πιο συχνές ασθένειες που ταυτίζονται με μεγάλη και συχνή κατανάλωση γλυκών είναι η υπερλιπιδαιμία (αυξημένη χοληστερίνη και/ή τριγλυκερίδια), σακχαρώδης διαβήτης και φυσικά παχυσαρκία (πλέον θεωρείται ασθένεια από μόνη της).
-Ποια γλυκά θεωρούνται πιο «υγιεινά» και ποια πιο «ανθυγιεινά»;
Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι η σοκολάτα είναι η πιο θρεπτική επιλογή στην κατηγορία των γλυκών.
Φυσικά δεν είναι η μόνη. Το παστέλι, το μελομακάρονο, το ρυζόγαλο, τα αποξηραμένα φρούτα, το ζελέ με γιαούρτι και φρούτα, καθώς και το γλυκό του κουταλιού αποτελούν και αυτά υγιεινές επιλογές. Γλυκά που καλό είναι να αποφεύγονται είναι τα πολύ κρεμμώδη, τα σφολιατοειδή και τα γλυκά ταψιού. Είναι πολύ πλούσια σε κορεσμένα λίπη (ανθυγιεινά λίπη), ζάχαρη και αυξάνουν άμεσα το σωματικό λίπος.
-Πώς πρέπει να καταναλώνουμε τα γλυκά, ανάλογα με την ηλικία μας;
Τα παιδιά πάνω των 2 ετών: ένα μικρό γλυκό, όπως 1 κομμάτι σοκολάτα, μετά το φαγητό τους, 2-3 φορές την εβδομάδα είναι λογικό.
Οι έφηβοι: 1 γλυκό, μία φορά την εβδομάδα, ή 2 μέτριες σοκολάτες την εβδομάδα, ποτέ όμως στη θέση των φρούτων.
Οι ενήλικες: με μέτρο και όταν το έχουν ανάγκη, ανάλογα με το είδος εργασίας και τον τρόπο ζωής τους. Όσο πιο έντονη εργασία, τόσο πιο συχνά μπορεί ο οργανισμός να επιθυμεί γλυκό.
Δωρεάν μεταφορικά για παραγγελίες άνω των 49€ και έως 2 κιλά
Τηλεφωνική εξυπηρέτηση καθημερινά 9:00-16:00 στο 2102714332